Om portalen

Største antal professionelt værdiansatte virksomheder med substans

Hos Danmarks største virksomhedsbørs finder du et stort udvalg af interessante virksomheder med substans. Alle vores salgsemner er værdiansat på et professionelt og veldokumenteret grundlag, hvor der er taget hensyn til alle kommercielle, strukturelle og finansielle faktorer. Vi arbejder ikke med kantstensvurderinger – eller værdiansættelser som nogen kalder dem – fordi værdien skal afspejle den reelle markedsværdi. Læs mere om vores tilgang til værdiansættelse af virksomhed.

Antallet af virksomheder, vi har til salg, varierer konstant, ligesom vi altid har flere interessante salgsemner på vej ind – derfor er du velkommen til at kontakte os på 70 20 04 16 eller info@m-plus-a.com, hvis du ikke umiddelbart finder en virksomhed, der er interessant for dig. Det er desuden værd at bemærke, at flere af vores salgssager håndteres som ”skuffesager” og derfor ikke vises på vores portal. Her kan du se et overblik over de virksomheder vi har til salg.

Helt neutrale uden risiko for interessekonflikt

Hos Danmarks største virksomhedsbørs, virksomhedsborsen.dk, arbejder man ene og alene som virksomhedsmægler. Virksomhedsmægleren er ikke på nogen måde forbundet med andre rådgivertyper, såsom advokater, revisorer eller pengeinstitutter, som også tilbyder formidling af køb og salg af virksomheder. Det er ejerlederens sikkerhed for en seriøs og helt uvildig rådgivning og formidlingsproces.

De ubetinget bedste forudsætninger

Med mere end 20 år i branchen har vi et bredt netværk og solid forståelse for alle de processer, der er forbundet med virksomhedsformidling. Som den førende aktør i markedet har vi gennem årene udviklet vores tilgang til virksomhedsformidling. En udvikling der har været særligt markant de seneste år, hvor vi har gjort op med den traditionelle tilgang til formidling af virksomheder.

Traditionelt set har virksomhedsmægleren været ansvarlig for at løse alle opgaver forbundet med formidlingsprocessen. Lige fra anskaffelse af nye formidlingsopgaver, til udarbejdelse af det juridiske aftalegrundlag og til selve formidlingen. Sådan arbejder vi ikke.

Vores tilgang er derimod baseret på klart definerede processer, dedikerede specialister og virksomhedsmæglerteams. Vi har eksempelvis dedikerede ressourcer til indhentning af nye kunder samt udarbejdelse og kvalitetssikring af værdiansættelser. Derudover har vi et Back Office, der supporterer virksomhedsmægleren med alle administrative opgaver, herunder telefonpasning, udarbejdelse af salgsmateriale og kontrakter, search-opgaver m.v.

Denne tilgang sikrer, at virksomhedsmægleren kan koncentrere sig fuldt ud om formidlingen af virksomheden. Det betyder, at man som sælger er garanteret en effektiv proces, hvor man løbende bliver opdateret om fremgangen i processen. For at sikre en så høj grad af videndeling som muligt arbejder virksomhedsmæglerne i teams bestående af 2-3 mæglere og en Process Lead.

Fortrolighed & anonymitet er nøgleord

Som landets største professionelle virksomhedsmægler i SMV-segmentet er hele vores forretningsgrundlag baseret på fortrolighed. Langt de fleste ejerledere ønsker anonymiserede annoncer, hvilket blandt andet skyldes, at en salgsproces ikke er noget, man skilter med. Hverken overfor sine ansatte eller overfor markedet. Derfor viser vi aldrig omsætningstal for vores salgsemner, da denne information sammenholdt med branche og geografi for personer med brancheindsigt, eksempelvis konkurrenter, kan afsløre, hvilken virksomhed det drejer sig om. Vi arbejder heller ikke med parametre som liggetid, da dette ikke er udtryk for manglende interesse omkring salgsemnet, men snarere et udtryk for kompleksiteten i opgaven, hvormed feltet af mulige købere indsnævres – vi formidler virksomheder, ikke boliger.

For at få yderligere detaljer om et salgsemne skal man således registrere sig som køber i vores system – vi videregiver aldrig information, før der er skabt fuld fortrolig blandt alle parter.

For at blive registreret som køber hos os, skal man således underskrive en NDA/hemmeligholdelsesaftale. Desuden skal man udfylde et spørgeskema, der sikrer os indsigt i en købers krav til og forudsætninger for at kunne købe og efterfølgende drive en virksomhed, herunder også om køberens kapital eller adgang til samme er på plads. Dermed sikrer vi, at vi kan matche nye salgsemner op med de mest relevante købere.

Her kan du læse mere om vores tilgang til salg af virksomhed.

Her kan du læse mere om vores tilgang til køb af virksomhed.

Her kan du registrere dig som køber i M+A SME.

Her kan du oprette dig som køber i M+A Smallbiz A/S.

Sådan finder du relevante virksomheder til salg

Hos Virksomhedsbørsen har vi samlet alle virksomheder, vi har til salg i koncernen, og kort introduceret disse i anonymiseret form her. Du kan søge på alle vores salgsemner baseret på virksomhedstype, geografi og branche, og på den måde hurtigt finde din drømmevirksomhed.

Hver uge annoncerer vi i Jyllands-Posten eller Berlingske Tidende, hvor man ligeledes finder et udvalg af de virksomheder, vi har til salg.

Hvis man ønsker at læse yderligere om en virksomhed, bliver man ledt over på enten M+A SME eller M+A Smallbiz A/S.

M+A SME er for virksomheder med en minimumstransaktionsværdi på over 5 mio. kr. M+A Smallbiz A/S er for virksomheder med en minimumstransaktionsværdi på 5 mio. kr. eller derunder.

Sådan finder du potentielle købere

Hos Virksomhedsbørsen har vi samlet alle registrerede købere i koncernen og kort beskrevet disse i anonymiseret form her. Du kan søge på alle vores køberemner baseret på geografi og branche, og på den måde hurtigt finde en potentiel køber til din virksomhed. Yderligere information om en køber finder man på enten M+A SME eller M+A Smallbiz A/S. Ligesom det er tilfældet for nogle salgssager, der håndteres som ”skuffesager”, er der en lang række købere, som ikke ønsker at blive listet på vores hjemmesider. Finder du derfor ikke umiddelbart en potentiel køber til din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os på 70 20 04 16 eller info@m-plus-a.com.

M+A SME er for købere, som søger virksomhed med en minimumstransaktionsværdi på over 5 mio. kr. M+A Smallbiz A/S er for købere, som søger virksomhed med en minimumstransaktionsværdi på 5 mio. kr. eller derunder.

En virksomhedsmægler skal måles på kvaliteten samt på antallet af formidlinger

Vores tilgang til virksomhedsformidling stiller høje krav til vores virksomhedsmæglere. Blandt andet deres forudsætninger for at forstå de forskellige brancher og deres evne til at sætte sig ind en virksomheds konkrete forhold.

Solid forretningsforståelse og operationel erfaring med virksomhedsudvikling og -ledelse er derfor kendetegnende for virksomhedsmæglerne hos M+A Group A/S. Det bevirker, at vi hvert år formidler salget af en lang række vidt forskellige virksomheder, fordelt i hele landet. Virksomheder med substans og potentiale.

På portalen har vi samlet et overblik over alle vores referencer.

Salg, køb eller udvikling af virksomhed

At sælge, købe eller udvikle virksomhed er oftest en stor beslutning, som kræver information og mange seriøse overvejelser.

For at forberede dig bedst muligt på denne beslutning, har vi samlet en masse information om alle de processer, man som nuværende eller fremtidig ejerleder skal overveje og have indsigt i:

  • Ejerskifte/Generationsskifte
  • Værdiansættelse af virksomhed
  • Ejerlederrådgivning
  • Salgsmodning
  • Kapitalfremskaffelse og investering
  • Virksomhedsudvikling
  • Salg af virksomhed
  • Køb af virksomhed

Desuden har vi skrevet og udgivet flere magasiner, der alle belyser en række områder, som kan være relevante for nuværende eller fremtidige ejerledere. Du finder en samlet oversigt over alle vores magasiner til download her.

International rækkevidde

Ønsker du at sælge eller købe virksomhed i Polen eller Sverige, kan vi aktivere et internationalt netværk. Det sikrer, at vi enten direkte eller gennem samarbejdspartnere kan hjælpe dig videre i processen. Her kan du læse mere om hvad vi kan tilbyde dig i Polen og Sverige.

M+A Group A/S er desuden den eneste officielle samarbejdspartner for det sydkoreanske handelskammer, Kotra. Kotra er en sydkoreansk aktør inden for M&A aktiviteter på det danske marked. Samarbejdet betyder blandt andet, at vi arbejder med opkøb og indgåelse af partnerskaber med danske virksomheder, baseret på specifikke henvendelser fra sydkoreanske virksomheder.

Har du opgaver af international karakter, der ikke falder inden for de ovennævnte områder, så kontakt os på 70 20 04 16 eller info@m-plus-a.com. Vi har en lang række ressourcer med et stort internationalt netværk, som vi kan aktivere, når det er relevant.

Nyheder

På portalen har vi samlet et overblik over de nyheder, vi synes er interessante for dig som nuværende eller fremtidig ejerleder.

Ønsker du at modtage vores månedlige nyhedsbrev direkte i din indbakke, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev.


Kontakt os

Fandt du ikke hvad du søgte, eller har du spørgsmål til den proces, du står overfor, er du altid velkommen til at kontakte os på 70 20 04 16 eller info@m-plus-a.com.